האם נשים יכולות להניק לאחר ניתוח חזה? ד״ר יוסף טמאן מתייחס

גבר לאחר לידה

ד"ר יוסף טמאן -מומחה בניתוחים פלסטיים

נשים רבות חושבות שניתוח חזה יכול להוות בעיה בהנקה. האמנם? בנוסף, האם הנקה גורמת לשדיים להיראות "מרוקנים"? כמה זמן לאחר הלידה אפשרי לעשות ניתוח לשיפור מראה החזה? ד"ר יוסף טמאן, מומחה בניתוחים פלסטיים עונה.

האם לאישה שעשתה ניתוח להקטנת או הגדלת חזה עלולה להיות בעיה בהנקה? האם יש הבדל בעניין זה בין ניתוח להקטנת חזה לניתוח להגדלת חזה?

גם לאחר ניתוח הגדלת שדיים וגם לאחר ניתוח להקטנת השדיים לצרכים קוסמטיים לא אמורה להתעורר בעיה בהנקה. העיקרון אשר צריך להנחות את המנתח הוא לא לפגוע בצינור חלב ראשי אשר מגיע לפטמה. יש לדעת כי בלוטות השד אשר מייצרות חלב הן מעין "אשכולות", אשר מתחברות כמו ענפי עץ לגזע. הטכניקה של הגדלת שדיים עם שתלים אשר מתבצעת באמצעות חתך בגבול הקוטב התחתון של העטרה כמעט נזנחה. בטכניקה זו, יש חשש מסויים לניתוק צינור ראשי. חיתוך העור בקו התת-שדי, מה שיותר נהוג היום הוא בטוח לחלוטין ולא יכול להיות בו שום "פיספוס".

האם זה נכון שלאחר הנקה השדיים נותרים קטנים ו"מרוקנים" יותר משהיו לפני ההנקה? האם זה קשור בגנטיקה או שכל מי שמניקה תסבול מכך פחות או יותר?

לא נמצא קשר בין הנקה לריפיון ודלדול השדיים אבל קיים מיתוס שכך הם פני הדברים. אין זו ההנקה אשר משפיעה על צורת השד וגורמת לו להיראות רפוי, מדולדל וקטן. ההריון עצמו הוא שגורם לכך, וזאת מהסיבה שבמהלך ההריון ישנן התכווצויות וריפיון לסירוגין של בלוטות החלב. פעולה בלתי רצונית זאת היא "שמקלקלת" את שדי האישה ואין אשם בהנקה. בנוסף, נעשו גם מחקרים בנושא בקרב נשים ונמצא כי לא היה הבדל מובהק בין קבוצת נשים אשר הניקו לבין קבוצת נשים שלא הניקו בהתיחסות לצורת השדיים בהמשך.

עד כמה זה שכיח שנשים לאחר לידה פונות לניתוח פלסטי לטובת שיפור מראה החזה? כמה זמן מומלץ לחכות לאחר הלידה עד שמומלץ לבצע ניתוח שכזה?

צריך לסייג ולומר כי לרוב, פנייתה של אישה חודשים ספורים לאחר לידה או לידה והנקה, דינה להידחות על ידי מנתח פלסטי מנוסה. חייבים לחלוף לפחות שישה חודשים מהלידה, עד אשר יהיה ראוי לבצע ניתוח. הסיבה היא שכל עוד יש השפעות הורמונאליות הקשורות ללידה ולהנקה, צורת השדיים איננה קבועה וצריך להמתין בסבלנות.

במידה ואישה לאחר לידה ראשונה מעוניינת לעשות ניתוח להגדלת או הרמת חזה – האם היית ממליץ לחכות עד לאחר הלידות הבאות או שגם אחרי לידה ראשונה (במידה ומתכננים עוד הנקות ועוד ילדים) אפשרי לעשות ניתוח שכזה?

לאישה יש אוטונומיה מלאה על גופה. כפי שיש לה האוטונומיה ללדת, להניק ואף להפיל. גם נשים אשר עברו הריון אחד והנקה ויש להן משאלת נפש לשפר את מראה השדיים, הן זכאיות לכך, ללא שום קשר להריונות עתידיים. אם נניח אישה צעירה בת 25 תבקש ניתוח שדיים, היות וצורת השדיים גורמת לה מפח נפש ודיכאון בהחלט ניתן להיענות לכך. זה יהיה לא מוסרי ולא נכון להטיף לה כי בתקופת הפוריות, אשר תימשך עוד 15 שנה לערך, תסתובב עם שדיים שאינה מרוצה מהם. בנוסף, גם באם הריון נוסף "יקלקל" את השדיים אשר הורמו ושופצו, לרוב "תיקון" הוא פשוט יחסית ומתבצע דרך אותן הצלקות.

ד"ר יוסף טמאן הוא מומחה בניתוחים פלסטיים. לאתר של ד"ר יוסף טמאן

י/ט/11/11/12

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית.  האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

 

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.