שוקלים נסיעה לחו"ל ללא התינוק?

מיכל דליות נסיעה לחו"ל ללא התינוק

שוקלים לנסוע לחו"ל ולהשאיר את התינוק בבית? האם השארה של תינוק ונסיעה לחו"ל יכולה להשפיע על תינוק לרעה? האם ישנן השפעות לטווח ארוך? שאלנו את מיכל דליות מה דעתה בנושא.

מהי ההשפעה העיקרית על תינוק שהוריו נוסעים לחו"ל ומשאירים אותו בארץ?
ההשפעה העיקרית הינה הרגשת התינוק שהוא ננטש. אנחנו מכירים ילדים אשר בעקבות החרדה מהיעדרות הוריהם, נחלשה המערכת החיסונית שלהם והם פשוט נהיו חולים למשך כמה ימים. אנחנו מכירים גם גברים ונשים אשר זוכרים חוויות ילדות של היעדרות הוריהם ואם נפשפש במערכות היחסים שלהם נוכל למצוא דפוס של היעדרות מקשר קבוע (כי אולי הם יינטשו?), היצמדות ותלות בקשר (כדי שלא יעזבו אותם) וקושי להיות לבד.

האם זה משנה אם נוסעים לארבעה ימים או לשבועיים לדוגמא? מהו פרק הזמן המומלץ להיעדרות במידה וחייבים להיעדר מהבית?

כן. זה משנה מאד. אנחנו יודעים שאחרי הלילה השלישי של היעדרות ההורים מתחילה החרדה. בימים הראשונים יש געגוע ולאחריו מגיעה החרדה של התינוק שמא ההורים כבר לא יהיו יותר בחייו.

האם יש גיל בו נסיעה לחו"ל ללא התינוק יכולה להשפיע עליו יותר מאשר גיל אחר?

כן. החל מגיל חצי שנה התינוק כבר מכיר את הוריו היטב וקשור אליהם וכל היעדרות ארוכה שלהם, עד גיל שלוש בערך, תהווה בעיה ריגשית אדירה עבורו. אם יש לנו שלושה ילדים במרווח של שנתיים בערך בין אחד לשני, המשמעות היא  שבין עשר לחמש עשרה השנים הקרובות לא ניסע לחופשות ארוכות בלעדיהם.

ואם בכל זאת אין ברירה וחייבים לנסוע ולהשאיר את התינוק האם יש טיפים כיצד למזער את הנזק? 

בדרך כלל, כאשר עוזבים ילדים, משאירים אותם אצל דמות מוכרת ואהובה: סבים או מטפלת קבועה. הדמות הזו ממלאה את חוסר ההורים למשך יומיים שלושה ולאחריהם מגיע הפחד. מה שמומלץ לעשות זה להעסיק את הילדים כמה שאפשר בעת היעדרות ההורים. ילדים מגיל שנתיים כבר אפשר להעסיק בלונה פארק, בבריכה, עם בני דודים וכו'. על תינוקות זה לא ממש ישפיע כי הם רוצים את אמא ואבא לידם. אם יש חובה לנסוע ליותר משלושה ימים, אז עדיף שאחד ההורים ישאר עם הילד.

מיכל דליות אשת חינוך ויועצת משפחתית – מנכ"ל מרכז מיכל דליות מרכז ייעוץ, הדרכה והכשרה

המידע מהווה את עמדתו של כותבו. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה.

Share This Post
Have your say!
10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.