איזה צעצועים מתאימים לגיל 3 חודשים?

צעצועים לתינוק בן 3 חודשים

צעצועים לגיל 3 חודשים

בשעה טובה המתוק/ה הגיעו לגיל 3 חודשים המיוחל. עד עכשיו הם לא ממש שיחקו, אלא רוב הזמן ישנו ואכלו ועכשיו הם כבר מתחילים להסתקרן, מתחילים להזיז את הגוף ולחקור את הסביבה וכדאי לחשוף אותם לגירויים נוספים. אז אילו צעצועים מתאימים לגיל 3 חודשים? רוצים לדעת אילו פעולות אמור לבצע תינוק בן 3 חודשים? מומלץ לקרוא את הפוסט הזה

כל מה שמשמיע קול -רעשנים, צפצפות, סוגי ניירות שונים וכו'- חשוב לפתח אצל תינוקות בגיל זה את חוש המישוש. ניירות במרקמים שונים שעושים רעש כאשר נוגעים בהם – צלופן, נייר פשוט, עיתון וכו' יעשו את העבודה.  כמובן להשגיח כשאתם נותנים לתינוק לגעת ולהתנסות. שטיחים עם מרקמים שונים, מגבת, שמיכת פיקה, שמיכת פוך, עלים של עץ,  רעשנים בכל מיני גדלים, צבעים וסוגים. עדיף שיהיו קטנים יחסית, כי בגיל זה תינוקות כבר מתחילים לאחוז בחפצים בעצמם וכדאי להקל עליהם את האחיזה.

רוצה להוריד במשקל? כנסי וקראי איך הורדתי 20 ק"ג אחרי הלידה

מראה – כבר בשלב זה הם יכולים להתחיל להתרשם מהדמות שניבטת אליהם במראה.

נשכנים קטנים – אם התינוק שלכם מתפתח יחסית מהר יכול להיות שכבר בגיל 3 חודשים הוא יכול לאחוז בידיו חפצים קטנים וזה נהדר להתחיל לתת לו להתנסות באחיזת חפצים, בעיקר קטנים יחסית כמו נשכנים קטנים (אם בגיל שלושה חודשים התינוק שלך מחזיק חפץ בידו זה מתקדם ונהדר). בנוסף, לעתים כאבי בקיעת השיניים מתחילים מוקדם (אפילו באיזור ה- 3 חודשים) ואם התינוק/ת כבר מצליחים לתפוס חפצים ביד ולקרבם לפה אפשר להרויח פה פעמיים – גם התינוק מתרגל החזקה של חפץ ושליטה בו, כמו הכנסתו לפה וגם זה יכול לסייע בהקלה על כאבי בקיעת השיניים. האם כדאי לקנות את הנשכן של סופי הג'ירפה?

מגנטים שתלויים על המקרר שלכם – תינוקות בגיל 3 חודשים ממקדים מבט ומתעניינים במגנטים על המקרר (לא כולם, אבל אפשרי לנסות). אם התינוק שלכם מתקשה למקד מבט – קרבו לפניו מגנט מהמקרר (אפשר של אבי הצבעי, או דוד האינסטלטור, הכל הולך, העיקר שיהיו בו ניגודים של שחור, לבן, שחור וצהוב, ניגודים בולטים של צבעים), הרבה תינוקות מצליחים למקד מבט אל מגנטים מהמקרר. נסו זאת.

מובייל – בשלב זה מאוד מומלץ מובייל מעל העריסה/המיטה. הם נהנים מאוד מהצלילים והם גם כבר יכולים לראות את העצמים שנעים מעליהם.

ספר שחור לבן (או בצבעים) – בגיל זה התינוק מתחיל למשש, להושיט ידיים לעבר חפצים ויכול להנות ממישוש של הספר והמרקמים השונים שבו.

תינוק בחודשים הראשונים לחייו חייב לקבל מרחב תנועה על מנת לקבל את היכולת להתפתח כראוי ולהביא לידי ביטוי את יכולותיו הגופניות. להלן אביזרים שכמעט חובה שיהיו לתינוק/ת בגיל 3 חודשים:

מזרן פעילות/שמיכת פעילות – מזרן פעילות זה המוצר הכי חשוב והכי בסיסי לתינוק, בעיקר החל מגיל שלושה חודשים ועד גיל שנה (ואפילו יותר). לא חייבים לרוץ ולקנות את המזרן הכי יקר בשוק, אפשר גם להסתפק במשהו שיש בבית, אבל לרוב בחנויות התינוקות יש מזרני פעילות נהדרים, צבעוניים ונעימים לשכיבה ולמשחק עליהם. יש גם מה שנקרא "שמיכת פעילות" שכשמה כן היא – זו שמיכה שמשכיבים עליה את התינוק (בדומה לתמונה בכתבה זו) ויש על השמיכה כל מיני הפעלות – ניירות שעושים רעש שצמודים לשמיכה, מראה, רעשנים וכו'.

אוניברסיטה – יש תינוקות שאוהבים את האוניברסיטה ומבלים בה זמן לא מבוטל, ויש כאלו שמאבדים עניין מהר, או שהגירויים הם יותר מדי בשבילם בשלב מסוים. באוניברסיטה תלויים המון גירויים מעל ראשו של התינוק, יש גם מוזיקה בחלק מהדגמים של האוניברסיטה, יש תינוקות שאוהבים ויש שפחות. יש הורים רבים שמאחסנים את האוניברסיטה כבר בגיל חודשיים שלושה ולא רואים אותה עד הילד הבא. הכל תלוי בתגובות התינוק. מה שכן, כמו שכבר ציינו קודם, באוניברסיטה התינוק/ת מאוד מגורים ונחשפים למגוון רחב של גירויים – מוזיקה, רעשים מהצעצועים שתלויים מעל ראשם, מרקמים שונים במקום בו הם שוכבים וכו'.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00
3 Comments
  1. It's great to find an expert who can exialpn things so well

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.