יש לכם תינוק שבוכה כל הזמן?

תינוק בוכה

תינוק בוכהאם התינוק שלכם הוא בגיל של בין כמה ימים לחודשיים שלושה והוא בוכה כל הזמן, או בוכה במהלך חלק גדול מהשעות שבהן הוא ער,מומלץ לקרוא את הרשימה הבאה ולבדוק את הדברים הבאים:

1. רעב או בעיות בהנקה – תינוקות עד גיל 3 חודשים בוכים המון כשהם רעבים. תינוק שבוכה כל הזמן או במשך הרבה שעות יכול להעיד על מצוקה תזונתית. אמהות שמניקות צריכות להיות בטוחות בוודאות שהתינוק יונק כראוי ומקבל הזנה מספקת. איך יודעים? אם התינוק עולה מספיק במשקל זהו אחד הסימנים החשובים ביותר, אך לא רק. ישנם תינוקות שעולים במשקל אבל טכניקת ההנקה אינה אידיאלית, לא לאמא ולא לתינוק, וייתכן שהאם סובלת יותר מכפי שצריך, או שההנקות ארוכות יותר מדי מכיוון שהתינוק לא אוחז נכון בשד, או שלוקח לתינוק הרבה זמן להוציא את הכמות המספקת לו, מכיוון שההנקה אינה מתבצעת בצורה נכונה. בכל מקרה בו אתם לא בטוחים אם ההנקה מתבצעת נכון במאת האחוזים אנו ממליצים מאוד להיעזר ביועצת הנקה פרטית. זו לא בושה להזמין יועצת הנקה הביתה להיפך. הכי חשוב שהתינוק יקבל את שהוא זקוק לו ויתפתח כראוי. המון נשים מתביישות לפנות לעזרה של יועצת הנקה ובסוף כועסות על עצמן שלא פנו לעזרה קודם לכן.

2. גזים – המון תינוקות סובלים מגזים בחודשים הראשונים לחייהם. בהחלט לא נעים לראות את התינוק שלכם בוכה כל היום ומתפתל מכאבים. ישנם מס' תכשירים שקיימים בשוק אשר אמורים להקל על כאבי הגזים אצל תינוקות, אבל התכשירים הללו לא תמיד מסייעים וחלקם גם לעיתים שנויים במחלוקת. על מנת להקל על התינוק אפשר להחזיק את התינוק בתנוחת נמר על העץ (כאשר היד שלכם תומכת בבטנו ובטנו נשענת על פרק היד שלכם), אפשר לחבק הרבה, לערסל, להניח ידיים על הבטן של התינוק, לעשות עיסוי מרגיע, להשכיב את התינוק על הבטן בשעות הערות שלו וכו'.

3.רפלוקס/דלקות אוזניים וכו' – תינוק שבוכה כל הזמן במהלך השבועות הראשונים לחייו צריך להדליק נורה אדומה להוריו. תינוק שבוכה כל הזמן או שעות רבות מתוך היום כולו יכול להעיד על חולי כלשהו – כאבי אוזניים לרוב גורמים לתינוקות בגיל קטן להזדעק לאורך יותר מיום, רפלוקס גם הוא סיבה נפוצה לבכי רב ומתמשך וכו'.

4. שערה שנכרכה סביב אחד מאיברי התינוק – במידה והתינוק בוכה הרבה, יש להפשיטו ולוודא שלא נכרכה שערה סביב אחד האיברים, שערה תמימה שכזו עלולה לגרום לכאב רב לתינוק ואף לנמק במקרים קיצוניים.

5. כאבי בקיעת שיניים (במידה והתינוק כבר בגיל כמה חודשים) – כאבי הוצאת השיניים הם כאבים קשים עבור התינוק. במידה והתינוק בוכה הרבה ולא נרגע – נסו להסתכל אל תוך הפה ולאות אם אתם מבחינים בניצני שיניים המנסים לבקוע מתוך החניכיים, וגם העבירו אצבע רחוצה ונסו להרגיש בליטות בחניכיים. במידת הצורך התייעצו עם רופא הילדים שלכם.

6. עצירות – יכולה לגרום לתינוק לבכי ולסבל רב. במידה ואתם מבחינים שהתינוק בוכה הרבה ובמקביל גם אין יציאה של צואה במשך מס' ימים – התייעצו עם רופא הילדים.

ישנן בעיות נוספות רבות שיכולות לבוא לידי ביטוי בבכי רב של התינוק בחודשים הראשונים לחייו. במידה והתינוק שלכם בוכה הרבה, ולא ברור מה הגורם למצוקה – פנו לרופא ילדים במהירות, או למיון ילדים בבית חולים הקרוב למקום מגוריכם (במידה ועוד לא רשמתם את התינוק לקופת חולים).

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית בשום צורה. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.