יש לכם תינוק שלא יושב עדיין?

תינוק יושב

תינוק יושבתינוק שלא יושב או שאינו מתיישב בגיל 8 חודשים או 9 חודשים אינו דווקא מאחר בהתפתחות. אם אתם כבר נורא רוצים שהתינוק שלכם יתיישב ומסביב נדמה שכל התינוקות, גם אלו הקטנים ממנו כבר יושבים זקופים הגעתם למקום הנכון. אז מתי באמת תינוקות אמורים להתיישב? האם כדאי או מומלץ לסייע להם להתיישב? קראו את הכתבה הבאה ואולי תצליחו להרגע קצת.

רוב רובם של התינוקות מתיישבים בגיל חצי שנה עד 10 חודשים. תינוק שלא מתיישב בגיל שנה מצריך מעקב אצל רופא ילדים. לפני כן זה בהחלט בגדר תקין. זה נכון שכל תינוק מתפתח בזמן וביכולות שלו, אבל עדיין כשהתינוקות מגיעים לגיל חצי שנה ישר מתחילה התהייה: "נו,מתי הם כבר יישבו?"

זה רצון טבעי לגמרי לרצות שהתינוק שלכם יתיישב מוקדם או שלפחות יישר קו עם השאר שבגילו אבל אין לרוב סיבה להרגיש חרדה, מתח או לחץ  יתר על המידה. לכל תינוק יש את הקצב האישי להתפתחותו. בנוסף, חשוב לדעת שלא נמצא שום קשר בין הגיל בו תינוק מתיישב או עושה כל פעולה אחרת בשנה הראשונה לחייו בין יכולותיו השכליות או הגופניות בהמשך החיים.

האם קודם מתיישבים או קודם זוחלים?

זה מאוד אינדיבידואלי, מהלך תקין יותר של התפתחות הוא קודם זחילה ואז התיישבות, למרות שיש תינוקות שעושים הפוך. אם התינוק שלכם עוד לא זוחל, אל תושיבו אותו, זה עלול לפגוע במהלך ההתפתחות הטבעית.

האם לנסות לעזור לתינוק להתיישב?

מומלץ מאוד להמנע מלסייע לתינוק שלא יושב להתיישב באופן מלאכותי. תינוקות אינם מסוגלים כמו המבוגרים לבלום נפילה ועלולים להחבל קשות במקרה בו יאבדו את שיווי המשקל. ההמלצה הרפואית היא לא לגרום לתינוק לעשות פעולות באופן מלאכותי, כלומר אם תינוק לא מתיישב בעצמו, לא להושיב אותו באופן יזום.

אז אז מה אפשר לעשות כדי לזרז את הישיבה עבור תינוק שלא יושב עדיין?

בעיקר לחכות. לכל תינוק הקצב שלו להתפתחותו. במידה והתינוק טרם הגיע לגיל 11 חודשים זה ככל הנראה יקרה מעצמו עם הזמן. במידה ובגיל שנה התינוק שלכם עדיין לא מתיישב בכוחות עצמו מומלץ להתייעץ עם רופא ילדים.

מהן הסכנות כאשר מושיבים תינוק שלא מתיישב בעצמו?

1. פגיעה בזחילה – ישנם שלבים התפתחותיים חשובים שעל כל תינוק לעבור כגון זחילה – אם מושיבים תינוק הוא עלול לפסוח על שלב הזחילה.

2. טיפוח יציבה נכונה – הושבה כפויה מונעת מהתינוק לטפח יציבה נכונה משלו. אם לא יתנו לו להתיישב באופן טבעי – יכולה להגרם לו פגיעה בשרירי הגב ושיווי המשקל שלו בעתיד.

3. פגיעה בהתפתחות שרירי הרגליים והחלק התחתון של הגוף – אם מושיבים תינוק אז הוא לא מעודד את עצמו לשימוש ברגליים ובאגן. זה מפתח רק את החלק העליון של הגוף.

המידע המופיע במאמר מובא לצורך מידע כללי בלבד. המידע מהווה את עמדתו של כותבו ואינו מהווה חוות דעת מקצועית או רפואית. אין המאמר מהווה תחליף לבדיקה רפואית פרטנית או לדעתו של איש מקצוע. האתר או כותב המאמר לא יהיו אחראים לכל תוצאה הנובעת מפרסום תוכן זה או מכך שמי מקוראי המאמר ביצע את המוצע בו, בין אם התייעץ או שלא התייעץ כראוי עם בעל מקצוע בעניינו האישי.

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.