4 דברים שיוציאו אותך מדעתך לאחר הלידה

בשעה טובה התאריך המשוער מתקרב ואת מתחילה לדאוג. מה יהיה? איך יהיה? איך תעבור הלידה? מה כוללים שלבי הלידה? ואיך ייראה התינוק? אז נכון, כל זה באמת מדאיג ומטריד, אבל מה שאת לא יודעת זה איך יעברו עלייך החודשים הראשונים לאחר הלידה ומי ומה יוציאו אותך מהשלווה ומהכלים. אז מזל שאנחנו כאן כדי לפרוש בפנייך את האמת המרה. קראי, ונסי לשכוח עד לאחר הלידה.

חמתך/גיסתך

הן יבקשו להגיע לראות את האוצר ברגעים הכי לא מתאימים, הן יציעו עזרה כאשר בפועל הן סתם יפריעו להרדים את התינוק, הן יעירו לך (במיוחד אם לגיסה כבר יש ילדים..) על כל דבר שאת עושה או לא עושה עם התינוק ויגרמו לך כנראה להרגיש שאת האמא הכי לא מעודכנת בעולם. תתחילי כבר עכשיו לחשוב על דרכי התמודדות עם החמה לאחר הלידה.

אחיות טיפת חלב – או בשמן הידוע בקרב אמהות ווטרניות – מכשפות טיפת חלב. הן תמיד ינסו לשכנע אותך להניק, גם אם כבר מזמן ויתרת או כבר אין ממש חלב, הן יגידו לך שהתינוק יורד באחוזונים לפעמים כי הן פשוט לא יודעות לחשב כמו שצריך, הן ידריכו אותך לתת לתינוק "כל מה שאת אוכלת" בגיל חצי שנה למרות שבפועל לא כדאי לתת אוכל מוצק לפני שהתינוק מתיישב בעצמו, ומראה סימני מוכנות, קחי כל אמירה של אחיות טיפת חלב בעירבון מוגבל וחשוב שתתייעצי על הדברים עם רופא ילדים במקביל. אחיות טיפת חלב אינן אלוהים והן יאמרו לך הרבה דברים שיוציאו אותך מדעתך – מנסיון (אגב, צפי לסתירה בין מה שיגיד לך רופא ילדים, לבין מה שתשמעי מאחיות טיפת חלב במקרים רבים)

נשירת השיער

כן, שמעת מכולן שאחרי לידה נושר השיער.. אבל לא דמיינת שנשירת השיער לאחר הלידה מגיעה למימדים בהם היא גורמת לסתימת חור הניקוז באמבטיה, נכון? כן,כן, בשנה לאחר הלידה צפי לאיבוד של כמויות שיער משמעותיות ומס' ביקורים של אינסטלטור, או לא, אם בעלך הוא הנדימן.. החדשות הטובות הן ששנה אחרי הלידה בערך הנשירה מפסיקה.

מסתובבת הרבה בחופשת הלידה? מוזמנת לקרוא את הפוסט הזה על האפשרויות השונות לקנייה של בגדי תינוקות

את מניקה, המשקל לא יורד ואת מרגישה נפוחה מתמיד (קראי את הפוסט הזה על איך ירדתי 20 ק"ג אחרי הלידה)

הרבה אומרים לך שאם תניקי – תאבדי את המשקל שהעלית בהריון מהר יותר ושההנקה גורמת לרחם להתכווץ מהר יותר וכך הבטן חוזרת למוטב מוקדם יותר. לעומתם, יש את אלו שאומרים שאמהות מניקות רעבות יותר עקב ייצור החלב והאנרגיה שהדבר שואב, ולכן אוכלות יותר ובפועל לא מרזות,  האמת היא איפשהו באמצע, אבל חשוב גם לזכור שאחוזי השומן בגוף אישה שמניקה חייבים להשמר גבוהים ולכן אף אישה מניקה אינה מרזה במהירות הבזק לאחר הלידה, ונשים רבות מספרות שהנפיחות שחשו לאחר הלידה נעלמה רק כשהופסקה ההנקה כך שאל לך להתחרפן אם את מניקה ולא יורדת הרבה במשקל.. יש לזה הסבר – הגוף חייב לשמר אחוזי שומן גבוהים כי חלב אם מכיל שומן בכמות גבוהה החיונית להתפתחותו התקינה של התינוק.

Share This Post
Have your say!
00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.