בחנו את המטפלת שלכם – 7 טיפים חשובים!

מטפלת לתינוק

מטפלת טובה לתינוק אינו דבר שקל למצוא. מטפלת טובה אינה סתם אחת שמוצאים ברחוב, דרושות המלצות, בדיקה של האינטראקציה עם התינוק וכו'. . לא בטוחים איפה למצוא מטפלת? הנה מספר רעיונות. בנוסף, בימים אלו, כאשר אנו שומעים לא פעם על מחדלים כאלו ואחרים שקורים אצל מטפלות שנשארות עם התינוק, חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק. אין זה אומר שכל מטפלת היא חשודה וגרועה, אבל חשוב להיות ערניים. לא בטוחים מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים מטפלת? קראו את הפוסט הזה, או את הפוסט הזה אם אתם לא בטוחים מה עדיף – פעוטון או מטפלת

אז מה חשוב לבדוק? להלן מס' נקודות חשובות.

1. התקשרו במהלך היום כדי לשמוע אם התינוק רגוע/מה הוא עושה – חשוב שהמטפלת תדע שאתם בשליטה ובמעקב. מומלץ ליזום שיחות אקראיות מדי פעם לשמוע איך עובר היום, ואיך התינוק מרגיש, מה אכל, האם ישן, וכו', וגם לשמוע האם התינוק רגוע בבית. מהם היתרונות והחסרונות של מטפלת מול פעוטון/משפחתון?

2. תגובת התינוק למטפלת בבוקר – חשוב שתבחנו האם התינוק שמח לקראת המטפלת או בוכה מאוד? ישנם גילאים מסוימים בהם מתפתחת חרדת נטישה, ולכן תינוקות רבים יבכו בפרידה בבוקר, אפילו אם המטפלת מדהימה ונפלאה. עם זאת, תינוק שבוכה ומסרב ללכת למטפלת ולא מוכן להפרד צריך בהחלט לגרום לכם לבחון לעומק את הסיטואציה ולא לפתור זאת ב"זה הגיל של חרדת נטישה, זה יעבור" – ייתכן שבאמת כך, אבל בשביל הסיכוי שאולי אכן יש בעיה עם המטפלת, כדאי לנהוג במשנה זהירות ולוודא שהמטפלת מתפקדת כראוי – ערכו ביקורי פתע במהלך היום (אם לא אתם, אז סבא או סבתא, חברים וכו'), ועקבו אחר התנהגויות התינוק באופן כללי. במידת הצורך שקלו גם להתקין מצלמה.

3. ירידה במשקל התינוק, שינוי במצב הרוח אן ההתנהגות הכללית, או רתיעה ובכי מדברים ופעולות מסוימות – התינוק לא יכול להסביר לכם מה קרה לו במהלך היום, והאינדיקציה הכי טובה בגילאים הקטנים היא שינוי בהתנהגות, בדפוסי האכילה וכו'. לדוגמא, תינוק שמתחיל לפתע לצרוח במקלחת, כאשר מעולם לא בכה לפני כן במקלחת, או תינוק שמשנה הרגלי אכילה, פתאום מפסיק לאכול, או מפחית משמעותית את הכמות, או שאתם מבחינים בשינוי בהתנהגותו הכללית – כל אלו יכולים להעיד על בעיות עם המטפלת, או על טיפול לקוי שלה. במקרים כאלו – מומלץ לבצע מעקב אחריה וגם "לחקור ולחפור" איתה, כדי שתדע שאתם עם היד על הדופק ובודקים את העניין. מה חשוב לבדוק ולשאול את המטפלת לפני שמעסיקים אותה?

4. ערכו ביקורי פתע – אם לא אתם, אז שלחו את סבא/סבתא או קרוב משפחה או חברים שיפתיעו את המטפלת במהלך היום ויראו מה קורה בבית, ואיך התינוק נראה – האם הוא רגוע, בוכה, נקי, ישן, אוכל, כיצד הוא מגיב למטפלת וכו'. אם יש גינה קבועה שאליה הולכת המטפלת עם התינוק – שלחו מרגלים (כן, כן!) – מי יכול לבוא בחשבון? אמא אחרת שגרה קרוב ונמצאת בחופשת לידה, חברה שנמצאת בחופשת לידה ותשמח לעשות טובה ולקפוץ לאיזור יום אחד, בני משפחה, סבא, סבתא וכו'. חשוב לתפוס את המטפלת בשעה בה היא בטוחה שאף אחד מוכר אינו צופה בה ולקבל פידבק אובייקטיבי על הטיפול בתינוק שלכם.

5. התקשרו אליה במהלך היום ובדקו אם היא לא בשיחה ממתינה – אם אתם מתקשרים מס' פעמים ושומעים שהמטפלת מדברת בטלפון, זה צריך להדליק נורה אדומה. מטפלת שהיא מכוונת לתינוק/ת שלכם ועושה את עבודתה נאמנה – אין לה זמן ופנאי להתקשקש מס' פעמים ביום בטלפון עם חברות. זה דבר אחר אם התקשרתם ב – 10 בבוקר, והיא בדיוק מטיילת עם העגלה אז היא קצת בטלפון, וזה דבר אחר אם התקשרתם בבוקר, ובצהריים ובשתי הפעמים היא הייתה בשיחה.

6. מצב הגוף והטוסיק של התינוק כאשר אתם חוזרים הביתה – חשוב לשים לב מדי ערב למצבו הפיזי של התינוק. עברו על הגוף וראו שאין עליו סימנים מחשידים, אדמומיות וכו'. כמו כן, בדקו שהטוסיק לא אדום או מגורה, מה שיכול להעיד על הזנחה של החלפת חיתולים שהיא גם הזנחה של התינוק שלכם.

7. נקיון כללי של התינוק – שימו לב אם כאשר אתם חוזרים הביתה התינוק/ת נראים נקיים ורעננים, או מלוכלכים ועייפים. החלפת בגדים, סידור השיער ונקיון כללי הם אינדיקציה חשובה מאוד לטיפול שהתינוק שלכם מקבל במהלך היום.

בכל מקרה, אל תחששו להעיר, לשאול, לפקח ולדרוש מהמטפלת שלכם את מה שחשוב לכם בנוגע לטיפול בתינוק שלכם. היא זו שעובדת אצלכם, ולא להיפך. הבריאות והביטחון של התינוק שלכם הנם במקום הראשון ובכל מקרה בו אתם לא בטוחים – בצעו מעקב כראוי ובמידת הצורך – אל תחששו לפטר את המטפלת ולהחליפה. בהצלחה. מחפשים מטפלת חדשה? כאן תמצאו רעיונות איפה למצוא אותה, או קראו כאן את כל הדברים שחשוב לבדוק כשמחפשים מטפלת

Share This Post
Have your say!
00
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.