3 סימנים שאת סובלת מדיכאון אחרי לידה

דבר ראשון, תדעי שדיכאון אחרי לידה הוא לא דבר שכולן חוות. דיכאון אחרי לידה לא כזה נפוץ כמו שכולם מספרים, אבל חשוב להבדיל בינו לבין דכדוך אחרי לידה.

דיכאון אחרי לידה זה לא דבר שכולן חוות

מדברים על בערך כ – 15% מהנשים שיסבלו מהתופעה המדוברת של דיכאון לאחר הלידה. כמעט כולן חוות דכדוך אחרי לידה, אבל לא דיכאון של ממש. כ – 6 שבועות אחרי הלידה המצב המדוכדך יכול להתייצב, ויכול גם שלא.

לא טרנדי להגיד אחרי לידה ״אני בדיכאון״ או ״לא טוב לי״

לידה היא ארוע משמח ומרגש, כך שמאוד לא מקובל לדבר גם על הדיכאון שהרבה פעמים מגיע לאחר הלידה. זה נתפס מאוד לא טרנדי להגיד:"אני מדוכאת אחרי הלידה", "לא טוב לי", "אני מרגישה שנגמרו לי החיים". במקום זה מצפים שתגידי כל הזמן:"אני מאושרת ועל גג העולם", "התינוק מדהים ואני נורא נהנית בחופשת הלידה". זה ממש לא ריאלי, ומותר בהחלט להודות בקשיים ושלא הכל ורוד – כי ככה זה אצל כולן לאחר הלידה. לא הכל ורוד. קראי את הפוסט הכללי הזה על דיכאון אחרי לידה

80% מהנשים חוות דכדוך אחרי לידה

כ- 80% מהנשים יחוו איזשהו דכדוך לאחר הלידה עקב השינויים ההורמונליים המתרחשים בגוף והשינוי בתנאי החיים וכ – 10%-15% מהנשים יסבלו מדיכאון של ממש לאחר הלידה. אז מהם סימני האזהרה העיקריים שיראו לך שאת סובלת מדיכאון של ממש אחרי הלידה ולא רק דכדוך זמני? להלן:

מצב רוח ירוד כל הזמן

מצב רוח ירוד בשבועות הראשונים לאחר הלידה (בעיקר לאחר לידה ראשונה) הוא עניין נורמטיבי לחלוטין ולא דורש התערבות, זה דבר אחר אם בחודש השני והשלישי לאחר הלידה את חשה מצב רוח ירוד כל הזמן, או חלק ניכר מהזמן. עייפות כשלעצמה יכולה לגרום לך להיות מבואסת מאוד (עניין פיזיולוגי) ולכן אם את מאוד עייפה וישנה גרוע – מצב רוח ירוד אינו אינדיקציה לקיומו של דיכאון לאחר הלידה. לעומת זאת, אם את ישנה בכמות סבירה ועדיין עצובה כל הזמן – זה סימן מחשיד לקיומו של דיכאון.

בלבול, חוסר סדר ושכחה

בלבול, חוסר סדר וגם שכחה יכולים גם הם בהחלט להיות סתם סימנים שאת מאוד עייפה ולא ישנת כבר הרבה זמן, אבל גם יכולים להעיד על קיומו של דיכאון לאחר הלידה (בשילוב עם סימפטומים נוספים כמובן). אם את עייפה מאוד – הגיוני שגם תחווי בלבול ושכחנות (של מפתחות הביתה, של הכנסת דברים חזרה למקרר, שכחה של מוצץ לתינוק או כל אביזר אחר)

רצון להתבודד וחוסר רצון ליצירת קשר עם הסביבה

נשים רבות בחופשת לידה סובלות מבדידות ורק מתות שאיזו חברה תיפגש איתן לקפה כדי לא להיות משועממות ולבד, כך שאם את נמנעת ממפגשים בצורה מכוונת – זהו סימן אזהרה רציני ביותר לקיומו של דיכאון אחרי לידה. אם בעבר אהבת להפגש עם חברות ובני משפחה ופתאום פגישות עם אנשים נראות לך כמו מעמסה מיותרת, ייתכן מאוד שזה סימן לקיומו של דיכאון. זה משהו אחד אם את עייפה ולא ישנת בלילה, ולכן את נמנעת ממפגש עם חברות, וזה משהו אחר לגמרי אם ישנת בסדר,ופתאום את מעדיפה לא לראות אף אחד ורק לחכות שיגיע הלילה. למה חופשת לידה נקראת חופשה? ממש לא כך הדבר!

ישנם עוד הרבה סימנים משמעותיים שיכולים להוות אינדיקציה לקיומו של דיכאון לאחר לידה, אבל אלו 3 משמעותיים, אם זיהית שהם קיימים, מומלץ לקרוא את הפוסט הזה על איך תדעי אם את סובלת מדיכאון או דכדוך לאחר הלידה. אם את מוצאת את עצמך נורא בודדה בחופשת הלידה – קראי את הפוסט הזה על איך להכיר אמהות נוספות בחופשת לידה

לפוסט באתר כללית אודות דיכאון אחרי לידה

לסרטון בנושא דיכאון אחרי לידה באתר משרד הבריאות

לאתר בטיפולנט ולעמוד בנושא דיכאון אחרי לידה

רק בריאות.

Share This Post
Have your say!
00
6 Comments
  1. Alright alright alright that's exactly what I needed!

    Reply
  2. I'm so glad that the internet allows free info like this!

    Reply
  3. I told my grdtomanher how you helped. She said, "bake them a cake!"

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.