מתי לעבור מאמבטיה לטיולון?

איך מלבישים תינוק בחורף

מתלבטים מתי לעבור מאמבטיה לטיולון? איך יודעים שהגיע הזמן? האם ייגרם נזק אם המעבר ייעשה מוקדם מדי? כל התשובות בפוסט הזה. בנוסף, מוזמנת להכנס להציץ פה בקישור על טיולונים מוצלחים במיוחד.

מתי הכי נכון לעבור מאמבטיה לטיולון?

באופן כללי ניתן לומר שעדיף "למשוך" כמה שיותר זמן באמבטיה, מכיוון שזו התנוחה שהכי נכונה ובריאה לתינוק מבחינה התפתחותית. הכי בריא לו לשכב ב- 180 מעלות על הגב ועל הבטן, בדגש על שכיבה על הבטן, כי ככה התינוק מתרגל את חיזוק איזור חגורת הכתפיים.

מתי לעבור לטיולון

איך יודעים מתי האמבטיה מתחילה להיות קטנה לתינוק וכדאי לעבור מאמבטיה לטיולון?

ברגע שרואים שהתינוק מתחיל לזוז הרבה באמבטיה ומנסה להתהפך ושאין לו לאן. ברגע שקצות האצבעות שלו מתקרבות מאוד לסוף האמבטיה ובאופן כללי, כאשר נראה שבאמת צפוף לו שם. לפעמים הורים רבים חושבים שצפוף לתינוקות באמבטיה אבל זה לא נכון ואפשר עוד "למשוך" עם האמבטיה. אם אתם לא בטוחים, התייעצו עם רופא הילדים שלכם ושאלו מה הוא חושב לגבי העברת התינוק שלכם לטיולון. איך מודדים חום לתינוק בצורה המדויקת ביותר?

מעבר מאמבטיה לטיולון

"יש לי חברות שכבר בגיל 3 חודשים העבירו את התינוק לטיולון"

שיבושם להן. כל הורה מחליט מה נכון עבור התינוק שלו. בגיל 3 חודשים זה מאוד מוקדם למעבר לטיולון. דיברנו עם מספר רופאי ילדים שאמרו שממש לא מומלץ להעביר תינוקות בגיל זה לטיולון. זאת, במקרה שהטיולון לא מנשכב ל- 180 מעלות. אם הוא כן מגיע ל – 180 מעלות שכיבה מלאה אז זה סיפור אחר.

אילו פעולות תינוק צריך לבצע בגיל חצי שנה?

מהו הגיל הממוצע היום שבו הורים נוהגים לעבור מאמבטיה לטיולון?

היום הרבה הורים לחוצים להעביר את התינוק לטיולון. נוצר איזה לחץ חברתי לא ברור. אז קורה שאמא שבגיל 4 חודשים עדיין משאירה את התינוק באמבטיה נחשבת לפעמים לחריגה.לעומת זאת, יש הורים שגם בגיל 5 חודשים עדיין משאירים את התינוק באמבטיה של העגלה והיא עדיין מתאימה. זה תלוי בתינוק ובהורים, וכמובן גם תלוי בגודל וברוחב של האמבטיה של העגלה שברשותכם.

דברים שחשוב לדעת כאשר רוצים לעבור מאמבטיה לטיולון:

מצבים שונים בטיולון

לא לשים את התינוק במצב ישיבה אלא אם כן עשה כבר סימנים של התיישבות. בתחילת המעבר לטיולון עדיף לשים את התינוק בזוית הכי קהה שמאפשר הטיולון שברשותכם. באמת שאין מה למהר ולסיים את תפקידה של האמבטיה של העגלה עבור התינוק שלכם.

כיוון הנסיעה בטיולון

אם יש אפשרות בטיולון שלכם, שימו את התינוק תחילה נגד כיוון הנסיעה, כך שפניו מופנות אליכם.כך תוכלו לראות אותו, לראות איך הוא מגיב למצב החדש שלו בטיולון. כשתרגישו מעט יותר בטחון וכשהתינוק יגדל מעט, הפכו את כיוון הטיולון (במידה והעגלה שלכם מאפשרת זאת) ותנו לתינוק להנות מלראות את הדרך עם כיוון הנסיעה. מה התינוק שלכם ממש לא חייב לבצע בגיל חצי שנה? די עם הלחץ..

מתי מומלץ לעבור לטיולון

לכו עם האינסטינקטים שלכם בעניין המעבר מאמבטיה לטיולון

אין חוקים בעניין של מתי לעבור לטיולון. מה כן? צריך להיות ערניים למצב ההתפתחותי של התינוק ובהתאם לכך לקבוע מתי לעבור לטיולון.אם התינוק מתחיל לעשות סימנים של התיישבות או שגדל מאוד ומתעניין בסביבתו. בנוסף, אם אתם רואים שבאמבטיה באמת כבר צפוף לתינוק עברו לטיולון. אין פה מדע מדויק והחלטות מדויקות. יש תחושות של הורה, אינסטינקטים וכמובן לא לרוץ מהר מדי לטיולון רק כי כבר כולם מסביב עברו לטיולון. (תקף גם לדברים אחרים לגבי התינוק שלכם, אל תשוו כל הזמן, תקבעו לעצמכם את הסטנדרטים שלכם, לפי מה שחשוב לכם ומתאים לכם, לעולם לא לפי מה שאחרים עושים).

מתי לעבור לטיולון

מתחת לגיל 4 חודשים לא מומלץ לעבור לטיולון

בכל מקרה דעו שמתחת לגיל 4 חודשים לא נהוג ולא מומלץ לעבור לטיולון, לא משנה מה מצב הישיבה/התפתחות של התינוק. אין טעם לסכן את התפתחותו התקינה של התינוק שלכם. הקשיבו לאינסטינקטים שלכם, במידה ואתם מתלבטים – אין שום פסול בלהתייעץ עם הרופא ילדים שלכם (קפצו אליו עם העגלה ושאלו מה הוא חושב). רוצים לקנות טיולון? פה יש כמה אפשרויות לא רעות בכלל

Share This Post
Have your say!
62
7 Comments
  1. שאלה – האם זה נבון לעבור מאמבטיה לטיולון בחורף? שהרי אם נשים לב, רגלי התינוק כאילו חשופות הרבה יותר לקור, כי קשה להשאיר אותן מכוסות כשהוא "משחק עם רגליו". באמבטיה כל הגוף, כולל הרגליים, נמצאים במקום "מוגן" (ומכוסה) הרבה יותר מהקור החיצוני מאשר בטיולון. אנחנו, אגב, גרים בגליל. תודה!

    Reply
    • נו לאחר כמעט חמש שנים, מה התשובה??

      Reply
      • כעבור 7 שנים מה התשובה?? חח

        Reply
        • אפשר להזמין באינטרנט מן שק שינה שמיועד לטיולון. ואז התינוק מוגן בחורף .

          Reply
          • מאוחר מיידי

        • התינוק של רון כבר התגייס ועכשיו קר לו ברגליים. מה עושים עכשיו?

          Reply
          • חחחחח ענק

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.